Thursday 6 August 2015

Thomas the Tank Engine

Wie kent hem niet....dat treintje! Dat schattig treintje die met zijn vrolijk gezicht voorbij raast.

Mijn kleinzoon van 2 ( vandaag - hiephiep hoera) is er helemaal weg van.

Ik heb een tijdje geleden al ondergoed gestuurd met Thomas de Tank Engine er op. Hij is zo trots en wil nu geen luiers aan.... goed zo kleine! Ga jij maar lekker oefenen op die wc. Gezonder en scheelt aan schade van het milieu en de portemonnee. Met 3 kinderen in bijna net zoveel jaren, ze zijn nu 4-3-2, stonden de pakken overal opgestapeld. Nu alleen de jongste nog - en die is al een behoorlijk eind aan het zindelijk worden.

Vandaag is hij dus 2 en heeft hij net de kaarsjes uitgeblazen. De taart was schatig. Zelf gemaakt en gedecoreerd. Knap hoor van die twee ouders. Met hun handen vol.

Moeder werkt full time als juf en papa is thuis papa met weekend klusjes als dakbewerker. Zijn vorige baas liet het afweten - dan zit je zonder werk en inkomsten. Dat ze de rollen zo goed hebben kunnen omruilen en verdelen is geweldig.

Zoonlief heeft thuis als kind al leren koken en voor zichzelf zorgen...nu kan hij die kunstjes in praktijk brengen. Handig zo'n papa die bakken, wassen en vloeren aanvegen kan. Laat staan bedden opmaken, kinderen vermaken en verzorgen en eten koken. Wij vrouwen vinden dat over het algemeen 'gewoon'. Toch is het een hele verantwoordelijk en veelomvattende taak.

Ik weet dat er meer mannen zijn die ook thuis papa's zijn - en geweldige ook, en ik weet ook dat er thuis mama's zijn en werkende mamas en papas. Ik weet het! Mijn schrijven kan alleen maar gaan over wat mij aangaat en ik ervaar. Dus mensen, ik snap dat elke situatie anders is - dit is de situatie van mijn zoon en schoondochter en ik ben er trots op.

Doordat ik op zo'n grote afstand woon - is het versturen van post wel eens lastig - om het maar niet over de kosten te hebben. Zonde van het geld denk ik wel eens. Omdat ik ook 'connecties' heb Down Under heb ik net een verrassing geregeld.

Mijn vriendin die volgend jaar naar Nederland op bezoek komt - gaat een Thomas de Tank Engine dekbedsetje en handdoek regelen. Nou ja, gaat regelen, ik had het verzoek nog niet gedaan of ze had het al besteld. Leuk he? Dit gaat ze dan zelf brengen.

In juni wanneer ze hier komt heeft ze dan al euros in haar portemonnee want dan krijgt ze het zo terug betaald. Leuk he? Goed opgelost.

Mijn dag kan niet meer stuk. Drie kleuter stemmetjes rommelen nog door mijn hoofd- de stem van de papa en mama ook. Het cadeau werd geregeld nadat ik hoorde dat het eenpersoonsbed klaar stond in zijn kamer om gebruikt te worden. Zo kan ik heb elke avond 'instoppen' - met mijn dekbed over hem heen en het kussen onder zijn hoofd.

De zon schijnt - deze omaverweg is blij!

No comments:

Post a Comment