Friday 21 August 2015

Ook goedemorgen

Heerlijk geslapen- en als ik om half 7 de huiskamer in loop en naar buiten kijk, glijden er al bootjes over het gladde water. Wij wonen aan een 'binnenwater'. Toegang tot het Hollandse Biesbosch en ook richting een sluis.

Het weer is stabiel, zacht briesje- zonnig en kalm. Ik voel me gezegend.

Water opgezet voor mijn thee en twee beschuiten gesmeerd, kaas erop. Mijn ochtend dank aan God al gezegd.. en nu tijd om even stil te staan bij dit prachtig moment van de dag.

Er komt meer leven in de brouwerij om me heen. Fietsers over het fietspad, wandelaars met hun hondjes die een ochtend wandeling maken. In de verte raast het verkeer richting werk of afspraken. Ik heb daar geen geluidsoverlast van - maar wel de pret om er naar te kijken.

Een van mijn ochtend rituele is mijn iPad of iPhone controleren. Je weet maar nooit.

Ik ben omaverweg - en het kan wel zo zijn dat terwijl ik sliep dat er een berichtje is binnengekomen.

Mijn ochtend kan niet meer stuk. Een foto maar liefst. Van drie hummels die met volle aandacht koeien aan het bewonderen zijn in de wei recht voor hen. Prachtig gezicht.

Leeftijd 4,3,2. Drie mini mensen.

Het scherm blijf voorlopig open staan - ik ga buiten op balkon zitten en drink de twee uitzichten in - die van het water en de lucht samen met mijn drie hummels.

Daar wordt een omaverweg nou ONTZETTEND blij van.




No comments:

Post a Comment