Tuesday 4 August 2015

Plannetjes maken

Hoewel ik probeer om niet al te ver vooruit te plannen, is het wel erg leuk om iets in het vooruitzicht te hebben.

Het plezier van een beleving zit ook in de voorbereiding.

Dus, toen een van de grote supermarktketens een actie hadden voor kortingskaartjes voor de Efteling - ben ik ze gaan sparen.

Want, het zal je maar gebeuren dat er bezoek komt!

Het zal je maar gebeuren dat je zelfs met kleinkinderen leuke dingen kan gaan doen.

Misschien zelfs dat je een 'vakantie' kan plannen met je kleinkinderen.


Ja, we zijn aan het plannetjes maken.

Als alles loopt zoals we hopen dat het loopt en daar gaan we vanuit.

Dan hangt de vlag uit op ons balkon - en mogen wij mijn dochter, mijn schoonzoon en drie van mijn kleinkinderen verwelkomen.

Hier, in NEDERLAND!

Ik ben nu aan het aftellen - nog 11 weken.

Dan gaat het gebeuren, een zegen beleven om samen met een van mijn kinderen hier een poosje 'gezin' te zijn.

Oma dichtbij.

Op de fiets, naar plekken die wij, mijn man en ik, regelmatig bezoeken zodat zij een beeld krijgen wat ons bezig houdt. Pannenkoeken bakken, varen in de Biesbosch, beschuit met hagelslag en pikkeltjes kaas eten. Een park hier en daar bezoeken. Familie uitjes.

Ik heb er ZO'N zin in.

Verder vooruit kijken ga ik niet doen.

Want dat betekend al inleven dat ze afscheid gaan nemen.

Die gedachten parkeer ik zo lang mogelijk.

Ik weet dat het gaat gebeuren maar het gaat niet overheersen.

Nu - de voorpret. Dat geeft energie en daar moeten wij 'oma's ver weg' het van hebben.


2 comments:

  1. Wat gaat het snel nu zeg....echt aftellen naar hun komst...genieten ......lieverd.
    Dikke knuffel.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dankjewel Veronique. Spannend hoor. Erg leuk vooruitzicht moet ik zeggen. ( zachtjes uitgedrukt dan he)

      Delete