Tuesday 1 September 2015

Monopoly en Scrabble

Het was een lange vlucht maar zonder vertragingen of andere hobbels. Ik was heelhuids and blij aangekomen op Melbourne Airport.

Mijn bezoek, kroel en knuffelmomenten konden beginnen. Toen de deuren opengingen in de aankomsthal - zag ik meteen mijn zoon en schoondochter staan....en terwijl ik het beeld opsloeg in mijn geheugen sloegen twee armen zich om mij heen. Hij, mijn kleinzoon, had beet zeg maar.

Zonder schroom, vol vreugde en met een giga grijns op zijn gezicht kroop hij tegen mij aan. Zijn oma was aangekomen en hij was BLIJ!

We liepen naar de auto - mijn schoondochter pakte mijn hand, mijn zoon ( hij is stukken langer dan ik) legde de zijne op mijn andere schouder en mijn kleinzoon duwde het karretje met de bagage. Ik was 'geclaimd'. Heerlijk gevoel is dat. Je bent moe van de reis maar ook van de voorbereidingen, het afwerken van klusjes voor vertrek en de slapeloze lange reis. Alle vermoeidheid viel van me af. De liefde die mij op dat moment spontaan en in overvloed gegeven en gegund werd, werkte als een energie boost.

Na een rit van twee uur kwamen we 'thuis' aan. De euforie van het moment denderde voort. Ik werd naar mijn kamer geloosd- koffer meegesleept door kleinzoon, en er werd meteen koffie gezet en de deuren opengegooid. De airco draaide volle toeren. Ja, ze zetten dan ook de deuren open - want circulatie en de 'frisse buiten lucht' en de airco samen geven toch een meer natuurlijk gevoel dan die koude waterige lucht die alleen van een airco af komt. Zo werkt het - en zo gaat het dan ook!

Eenmaal mijn koffer geparkeerd en aan de koffie - vraagt kleinzoon mij meteen " oma wil je monopoly spelen?" Ik loop mee naar de huiskamer en ja hoor, op de vloer ligt het spel al klaar. Wat betreft zijn gedachten- die snap ik wel. Oma komt niet vaak en ze is er maar kort, dus gebruik je tijd goed- stop er van alles in, want voordat je het weet is oma weer weg.

En of ik er zin in had na 26 uur reizen? Ach ik kom straks wel weer tot rust. Nu eerst even concentreren, ogen open houden door middel van tandenstokers ( grapje) en spelen maar.

Wij hebben samen ook een poos Scrabble online gespeeld. Mij het spel Minesweeper te leren is niet helemaal gelukt. Zijn vriendjes deden het beter. Toch wel handig die moderne mogelijkheden. Wel met je kleinkinderen spelen... online dan!


1 comment:

  1. Wat moet dat een bijzonder moment zijn om ze eindelijk weer te zien en lijfelijk gelief te worden.
    Mooi geschreven

    ReplyDelete