Saturday 5 September 2015

Up up and away

Ja, het is zover. Al maanden keken we uit naar deze dag en toen ik wakker werd vanochtend wist ik
Vandaag is bijzonder.

Vandaag stapten mijn dochter, schoonzoon en drie kleinkinderen in een vliegtuig.

Ze zijn begonnen aan een groot avontuur.

Over 6 weken komen ze in Nederland.

De kinderen slaan een giga leerweg in.

De reis is niet bedoeld om alleen maar naar pretparken en speeltuinen te gaan.

Maar te ervaren, leren en proeven van de Europese cultuur die ook door hun aderen vloeit.

Ze gaan de wereld verkennen en ontdekken - en dat zal veel emoties, indrukken en ervaringen opleveren. Het zal ze bijstaan met hun verdere leerweg in hun leven.

Ik kijk uit mijn raam.

Nog een weekje of 6 voordat ze hier zijn.

Hopelijk schijnt dan ook nog eventjes de zon. Die grijze wolken hebben zij zelf de hele winter al gezien.

Efteling, de markt op, pannenkoeken eten..nou ja al die leuke Hollandse dingetjes die wij elke dag voor lief nemen.

Ik heb nog heel wat te doen voordat ze er zijn.

De dagen smelten zo ie zo al als sneeuw voor de zon - nu heb ik 'nog maar' 6 weken.

Het moet allemaal helemaal tot in de puntjes geregeld zijn - de logeerplekjes en lijstje met activiteiten.

Eten in huis halen voor een extra 5 personen.

Leuk om weer volle pannen op het fornuis te hebben staan pruttelen.

Kinderstemmen in huis.

Een mand vol wasgoed elke dag.

Het woordje 'verheug' is nog te klein om te beschrijven hoe ik me voel.

Vandaag, denken aan een veilige vlucht en voortzetting na de overstap in Amerika.

Ze zijn onderweg.....! Omaverweg - here we come!

No comments:

Post a Comment