Wednesday 16 September 2015

Weer wat nieuws- vooral leuk voor omaverweg!

Gisteren werd ik wakker en keek ik op mijn telefoon voor eventuele berichten. Toen stonden er twee prachtig portret foto's van een van mijn kleindochters op.

Ja dat krijg je he, als je kinderen en kleinkinderen tegenvoeters zijn. We verschillen dag en nacht van elkaar ( sorry - grapje!)

Bij het ontbijt probeer ik dan met diegene die 'beschikbaar zijn' even contact te leggen. Nee, we chatten, Skypen, e-mailen of sms-en niet elke dag. Soms vaker dan anders, het ligt er maar aan wat speelt. Het hoeft ook niet elke dag. Ik heb een gezonde en open relatie met mijn kinderen. Ik krijg te horen-lezen-zien wat ze mij te vertellen hebben en zo ook laat ik van me horen als er iets leuks, interessants of anders is te vermelden.

Tussendoortjes zijn altijd welkom maar niet verplicht.

Vanochtend werd ik verrast door een leuk e-mailtje van een van mijn schoondochters. De drie kleuters in dat gezin ( 4-3-2) zitten op kleuter- en peuterschool en eentje op Day Care. Niet de hele week... maar goed voor hun ontwikkeling om met andere kinderen te spelen, sociale vaardigheden opdoen en leren omgaan met verschillen.

De oudste gaat binnenkort naar school. Wat zal dat een verandering teweeg brengen in het gezin. Niet alleen dat ze dan elke dag van 8:30 to 15:00 weg van huis is maar ook de groei die zij mee zal maken zal de verhouding tussen haar en haar zusje en broertje ook veranderen. Het is al een wijsneus- en ze wordt al aardig zelfstandig.

Enfin, de middelste zit nu op de kindy waar haar zus afscheid van gaat nemen. Die hebben voor opa's en oma's en andere familieleden die niet in staat zijn om zelf op bezoek te komen - en speciale Internet omgeving waar werkjes van de kinderen worden 'geplaatst'. Een Story Park. En ik kreeg een uitnodiging om me daar te aan te melden.

Nu kan ik werkjes van haar zien en opmerkingen lezen van de begeleiders. Ook kan ik berichtjes en uiteraard complimentjes geven die ook aan haar worden voorgelezen en in haar 'boek' terecht komen. Aan het eind van haar 'schooljaar' kan er een boek gemaakt van worden. Een jaarverslag zeg maar.

Hoe gaaf is DAT???

Ik ben 'juf in ruste'. Dus het meemaken van de ontwikkelingen rondom educatie en groei vind ik ook erg leuk om van dichtbij mee te kunnen maken.

Vandaag een proef gedraaid. Verhaaltje geschreven en foto's geplaatst. Ook een compliment op haar laatste werkje gezet.

Zal mij benieuwen wat haar reactie hierop is.

No comments:

Post a Comment