Tuesday 3 April 2018

Opgelucht - in de lucht, Up up and away!



Scroll down for the English version.

Nou, dan heb je een app op je telefoon. Een vlucht volger. 'tJa tegenwoordig heb je voor alles wel een app of gadget.

Het is zover, mijn zoon en schoondochter brengen mijn kleinzoon naar Melbourne Airport. Hij vliegt voor het eerst zo ver en ook nog alleen. Nee, het is geen klein kind maar zoiets is voor 'grote kinderen' ook best spannend.

Uiteraard heb ik alle vluchtgegevens. Ik toets de vlucht in de app en krijg een scherm met bericht- Onderweg! Stap een dus goed gegaan. Op tijd in Melbourne, op tijd ingecheckt, op tijd vertrokken.

En wat schetst mijn verbazing- we kunnen contact houden want "we have WiFi on board oma!" Weer een vernieuwing. Wel grappig ook. Om de zoveel tijd kijk ik op de app. Op de iPad heeft kleinzoon een Nederlands boekje staan- om alvast de taal een beetje te leren. Ik onderdrukte een lach. Dat moet nu dus nog. Niet in de maanden voor de reis maar op de reis zelf. Zo typisch eigenlijk. Heeft wel nut want het houd hem bezig en hij kijkt geen films of zo. Hij oefent met mij.

"Oma airplane food isn't very nice." Nou, heb ik daar zelf geen last van maar nu komt hij allerlei bijzondere dingen tegen die hij nooit heeft geproefd. Ik zei, "tegen de tijd dat jij naar huis gaat heb je zoveel andere ervaringen opgedaan, dan vindt je meer dingen lekker." Ik kreeg zo'n 😱 met daarna een 😉 gezichtje. Het wordt feest.

Aankomst in Hong Kong. Prima verlopen. Was even zoeken en de zenuwen speelden ook bij mij een rol maar hij vond zijn Gate voor het vertrek en is een beetje aan de wandel gegaan. Lang was hij er niet. Na 2 uur en 25 minuten zat hij al op zijn stoel. Tenminste dat vermoede ik. Want blijkbaar is hier geen Wifi aan board of ze slapen allemaal. Ik hoop het. Twee dagen wakker blijven wordt niemand vrolijker van.

Ik kijk straks weer even op de App en ga op tijd naar bed. Het word vroeg opstaan morgen. Eerst nog een uurtje rijden naar Schiphol. We zullen ontbijten onderweg naar huis. Even stil zitten. Dat is ook mijn routine na mijn bezoek Down Under. Weg van het vliegveld en dan ergens eten en koffie drinken. Benen strekken en dan pas die rit naar huis. Ik ben benieuwd of ik zal slapen straks.

OmaFarAway is ook op YouTube

For almost everything and anything there is an App or gadget to help or inform about 'stuff'. And for tracking flights too. I have that App. Makes following loved ones handy. Flight arrivals, progress etc. Very handy.

The time has come. Son and daughter in law bring my grandson to the Airport in Melbourne. They check him in and the adventure can start. As I have all the flight information - I open the app and enter the data. Yes, the flight left on time. Not long after that I get a message. Well I never, it is my grandson." Oma we have WiFi on board." We chat a little, then he tells me he is practicing Dutch. On his iPad he has a wee book. It teaches handy frases and sayings. Quite funny, he has had a few months for this- but now is the perfect time.We practice together. It is a great way to pass those flight hours.

After some more chitchat he says, " oma the plane food isn't very nice." There was all sorts of weird stuff on the plate. I couldn't help but laugh. He couldn't hear me. " You'll have acquired more taste buds before your return flight. There is so much to discover here." He sent me some emoticons. 😱😉. We are going to have great fun, I just know it.

The arrival into Hong Kong and finding his way to the Gate went well. "Was very confusing" he said, "but I found it". He then had time to walk a bit stretching his legs. The stopover was short- after 2 and 1/2 hours they were taxing on the tarmac ready for take off.

I just checked his progress. All well. Can't wait till breakfast...... together.

No comments:

Post a Comment