Sunday 1 April 2018

Nog 3 dagen te gaan- not long now!




Scroll down for the English version


Ja, het is bijna zover. En OmaFarAway zit op hete kolen. Nog eventjes en dan kan ik naar Schiphol om mijn 18 jarige kleinzoon Max op te halen. Hij vliegt disndag 3 april vanuit Melbourne naar Nederland via HongKong. Voor het eerst zo'n grote reis maken. Zelf vindt hij het ook best wel spannend - en zijn oma helemaal. Ik weet waar hij vandaan komt, welke 'grote' reizen hij gemaakt heeft, en wat hem nu te wachten staat. een hele kluif. Hij is jong, sterk en  gezond genoeg. Daar niet van. Maar eerlijk is eerlijk- een belevenis en avontuur is het wel degelijk.

Jammer genoeg blijven de echte warme voorjaarstemperaturen wel wat op zich wachten. De eerste week doen we toch rustig aan. Meer rond om huis en in de buurt dingetjes. even bijkomen en acclimatiseren. Heb ik vast ook nodig. Ons leven gaat gewoon door- maar met een gouden randje. We houden het grotendeels 'gewoon' maar hebben wel elke week iets 'groots' gepland. Een paar dagen weg. Dan weer thuis om het allemaal te laten bezinken. Ik denk dat de week Schotland hem zal bevallen. De taal maakt het toch vermoeiend. Hij spreekt en verstaat geen Nederlands. Manlief moet zijn hoofd ook 'omzetten' en ik weet dat dat hem ok moe maakt. Zelf heb ik dat niet zo. Ik schakel heel makkelijk om van de ene taal naar de ander. Ik vertaal niet- mijn hersenen schakelen mee. Ik denk en praat in de zelfde taal van het moment.

Dichtbij huis valt ook veel te zien. Wij wonen in Dordrecht. Dichtbij Kinderdijk, Gorinchem, de Rivieren en de leuke dingen zoals de markt, de waterbus. We komen straks echt tijd te kort.

Ons eerst groot uitstapje is naar Fryslân. Daar waar de wortels diep in de grond zitten. We gaan over de afsluitdijk erheen - en via de polder terug. Ook een leermoment. Het filmpje van de afsluitdijk heeft hij- over de polder gaan we het nog hebben. Zo blijft er hopelijk wat informatie plakken en snapt hij de reden waarom we deze routes nemen.

Ik ga mijn best doen om een goed verslag te maken van onze avonturen. Dit zal dan worden verwerkt in de Blog/Vlog en in een fotoalbum. Waarom dat allemaal? Omdat het kan! Zo kunnen de thuisblijvers ook mee genieten. Graag had ik dat ze mee waren gekomen maar dat was gewoon niet een van de mogelijkheden. Ik heb daar vrede mee - en het blijft dus een wens die alsnog in vervulling zou kunnen gaan- Later!

Het beddengoed is gelucht, de ramen gelapt ( want daar heb ik straks 6 weken geen tijd voor) en de Nutella staat op de plank. Kom maar op woensdag- Wij hebben er zin in.

Well, the date is fast approaching when I'll be off to Schiphol Airport to welcome my grandson here after his long journey from Down Under Melbourne on his first European adventure. His flight leaves Tuesday 3 April and has a stopover in HongKong.  I'm so excited and getting butterflies just thinking about it. Heavenly. My dream becoming reality. And what an adventure. It isn't just a bus ride to the city- it is a 'big people' journey. Long, tiring, exciting, interesting, fun, and full of discoveries. I know he'll be fine and possibly a bit tired when he arrives but he'll soon adapt to the time change. Sadly though the temperatures are still not up to our usual springtime levels- but that too will improve.

We will stay close to home the first week. There is so much to see and experience even from here. We live in Dordrecht so very central to most things. We live within coo-ey of Kinderdijk, the waterbus to Rotterdam is fun. Gorinchem a place to see  and plenty of sights close to home. I have this sneaky suspicion we will need more time to see and do all I would like to see and do. But that's life.

It is my intention to make a full and informative coverage of his time here.  As OmaFarAway, I Blog/Vlog and will make an album. Yes, that's heaps. And those options are all available so let's use them to our advantage. The 'at home stayers' can follow our adventures from their armchair. Maybe in the future the other family members are able to follow in my grandson's footsteps. All in good time. It keeps the dream alive.

Well, the bedding is aired, the windows shiny ( as I won't be doing lots of that sort of thing the coming weeks) and the Nutella in the cupboard. Roll on 4th April. I'm all ready for you!!

No comments:

Post a Comment