Friday 20 April 2018

Nederland verkennen - Discovering the Netherlands

Jeetje, ik kan me nog zo herinneren dat ik schreef- " daar is hij dan!" Dat is nu alweer meer dan 2 weken geleden. Wat hebben we al veel gepresteerd. De eerste week wat dichtbij huis. Bij-komen van de vlucht, aanpassen aan de nieuwe omstandigheden en ook het nog niet zulk warm weer speelde daar een rol in. Het filmpje was een van de eerste die ik van zijn vakantie online zette. De YouTube ervaringen stapelen zich nu wel op moet ik zeggen. Wel leuk en zeer zeker een uitdaging om steeds meer kleine foefjes erbij te leren. Een kleinzoon die je 'tof' vindt en je leert hoe je bruikbaar ( zonder auteursrechten) muziek om moet zetten en op kan slaan. Zoiets is voor mij goud waard. Naast mij staan en uitleggen werkt toch beter dan online chatten erover.

Nu heb ik meer dingetjes gepost- zoals een dagje winkelen voor kleding! Ook weer zoiets geweldigs. Je mening die gevraagd wordt. Daarna iets wat hem nader ligt dan ons - even naar Subway! Vrees niet, de bitterballen, kroketten en stroopwafels zijn er ook in gegaan. Op de markt en terrasje pikken. Ik moet straks echt op dieet. Ja, je laat hem niet alleen proeven natuurlijk. 😅😋

Nu zijn we ook al een paar dagen weg geweest. Kleine binnen weggetjes. Richting het noorden via de Afsluitdijk. Eerste overnachting in Harlingen. Zo leuk. Ik moet nog wat aan elkaar breien. Volendam, Giethoorn enz. Staan allemaal op de computer nu. Ze komen eraan. We hebben zoveel gedaan. Korte videotjes zijn toch wel leuker te kijken dan hele lange. Neemt wel wat tijd - toch kan ik dat er wel bij hebben. Zijn van die 'zit stil' momenten waar je even op adem van kan komen. Ik ben ook geen 25 meer 😂. Gelukkig valt dat bij mijn kleinzoon en mijn man ook in de smaak. Even alles laten bezinken.

We doen ook 'gewone' dingen zoals koffie bij een vriendin, boodschappen samen en uiteraard wordt de was niet vanzelf schoon en de borden moeten ook gevuld worden.

Vandaag is Max met mijn man wezen toeren in de MG. Die hebben we vandaag uit de winterslaap gehaald. Het weer is voortreffelijk. Eigenlijk voor mij zelfs wat 'te' maar dat zal de pret niet drukken.
Ik ga vlees en groente halen. Zo meteen willen de mannen graag eten. Het balkon lokt. We zitten weer veel buiten. Biertje erbij - geweldig. echt vakantie. Het leven glimlacht ons toe. Maandag op naar Schotland. Weekje weg water oversteken. Ook leuk!



Oh my word. How time flies- and yes, I knew it would. It seems only yesterday that I posted my first holiday video of my grandson's arrival. I've posted the links in the dutch part ( feel free to check them out) - but will put the channel link at the bottom so you can see the various postings at leisure. I am so grateful to the help I've been given by my grandson. He showed me how to convert and download music I can use on my videos for my channel. So much more helpful having him standing next to me as opposed to him and I chatting about it. Appears I used copyright stuff on a couple and had no idea how that worked. Have changed one video ( Gorinchem) already. The other one will get a re-do later. All takes some effort but is getting easier as I learn new tricks.

Some of our activities to date are: Going shopping, going to market and tasting unknown local and national foods like bitterballen, stroopwafels en kroketten. I am going to have to go on a diet when he leaves- because well, it would be quite sad let alone rude to let him taste this stuff on his own!! 😂😂😂 The experiences not online yet are Volendam, Giethoorn etc. All in due course.

We aren't only playing the tourist. The 'ordinary' things are important too. Giving him a look into our 'normal' lives gives him insights so he can picture our activities once back home. Not to mention we need to shop, cook, wash etc. Life isn't one big holiday- we need to do some serious ordinary stuff too 😃😉😊. I use my video editing time to relax- sit still and recharge my batteries. Not unimportant. I'm not 25 anymore....LOL!

Today was one of those quiet days. Did pop out for a while and grandson and hubby went for a burn in the MG. Weather is glorious. The convertible is great for this type of weather. Wind blowing through their hair....! Well, sort of.

The balcony beckons. Time for a cold beer and some chit chat before I cook dinner. I'll keep posting updates on the YouTube channel time permitting. Can't promise a set timeline. Off to Scotland Monday! Crossing the ditch so to speak. It'll be awesome I am sure.


No comments:

Post a Comment