Monday 9 April 2018

Even bijkomen- taking it easy

Scroll down for the English version

De eerste week zit er gek genoeg alweer bijna op. Afgelopen woensdag aangekomen...en morgen is het dan al een week dat mijn kleinzoon bij ons logeert. We hebben het wel eventjes wat rustig gehouden. Alles is toch anders, inclusief het weer. Jammer, die eerste twee koude dagen, maar dat mocht de pret niet drukken hoor. We hebben van alle momenten zoveel mogelijk genoten.

De emoties liepen wel hoog op op Schiphol, maaaaaar, ik heb mijn tranen niet laten lopen. Wel zag hij dat ik enorm blij was en mij een dikke knuffel gaf. Wat was Max toch moe zeg. Ach. Zo herkenbaar. Ik liet hem even de kop eraf slapen. Paar uurtjes maar. De draai moet er vroeg of laat toch komen.

We zijn een paar dagen verder. Veel indrukken, proefmomenten en tijdklok aanpassingen. De zon is ook veel aardiger geworden. Dat helpt enorm. Vandaag is Max twee keer zelfstandig naar de Supermarkt geweest voor  mij.

Het was de bedoeling dat we vandaag weer iets gingen ondernemen- dichtbij huis, maar het is er niet van  gekomen. Morgen is nog een dag! Wel heeft Max mij wat trucjes op de computer geleerd mbt muziek, gebruiken en omzetten voor de YouTube filmpjes. Geweldig.

De proefmomenten waren geweldig. Lekker is een van de veel gebruikte woordjes. Op zijn iPad heeft Max een App om Nederlands te leren. Niet zozeer om zuiver Nederlands te spreken maar om woorden in zinnen te herkennen en zo beetje weten waar een  gesprek over gaat. Hij doet het geweldig, en leuk en enthousiast.

Op de video staan wat momenten vastgelegd. Geniet ervan. Hebben wij ook gedaan. En wil je de volgende niet missen- abonneren kan. Ik verdien hier niks aan hoor. Het is puur voor het delen van de vreugde en het vastleggen van mooi momenten.  De volgende zal wat meer van Nederland laten zien- Afsluitdijk, Harlingen, Leeuwarden, Giethoorn en misschien nog wat varen op de Wiedde Weerribben. Tot dan...is OmaFarAway nu helemaal in de wolken.

We all know time flies, and believe it or not but tomorrow is the end of week one- still 7 to go though. Having my grandson Max stay is an answer to my prayers, hopes and dreams. All going well so far. Took it easy the first few days. The encounter at Schiphol wasn't only emotional for me but him too. And the fatigue, well us seasoned travellers know all about that. Slowly the body clock is resetting itself. Stayed close to home for now.

The weather was rather chilly and unwelcoming the first couple of days, but now the sun is gaining strength and being far more hospitable. Not that it spoilt our time together. Just nicer when the sun shines too. Like OmaFarAway. I am positively beaming from ear to ear.

The few introductions we've already had are with the 'Waterbus', or ferry as you know them, bitterballen en stroopwafels. Max made his way to the supermarket for me for a few items and he has instructed me on how to convert and download music I can legally use for my videos on YouTube. Am so happy. Learn a thing a day I say- maybe two. I'm so thrilled.

The video of the first almost week is online now. So if you want to catch a glimpse of the events.... klik on the link! Want to see the rest of his stay as it comes to hand- subscribe. And NO! I don't earn a penny, it is just for entertainment and sharing the joy!

Time to hit the couch for some relaxation. Been a long day one way and another. Tomorrow the alarm will go off before 8 so best have a good night's sleep. OmaFarAway signing off - with her head in the clouds.

No comments:

Post a Comment