Saturday 8 April 2017

De vlucht en aankomst

Het was een lange zit. Toch heb ik de vlucht zelf niet als vervelend of te lang ervaren. Als je dit al een aantal keren hebt gedaan is de nieuwigheid eraf.

De reis was door KLM en China Eastern Airline verzorgd. Over het vliegend personeel, het eten en de comfort heb ik geen negatieve dingen te melden. Het vliegtuig van KLM was zelfs zeer mooi en redelijk nieuw. Het vliegtuig van China Eastern Air was ook schoon, netjes en comfortable. Ook een plus, was dat het niet helemaal volgeboekt was en had ik het voordeel van een lege stoel naast mij. Mijn voorkeur stoel is langs het gangpad of links of rechts midden. Mijn keus gaat uit naar de vrije stoel op een rij waar al twee bezet zijn. Dan kies ik het gangpad. Vaak ( bij een niet volgeboekte vlucht) zal niemand kiezen om ergens 'tussenin gepropt' the worden ( xxx - xx0x - xxx). Het is mij vaak voorgekomen. Nu hoef ik over niemand te klauteren ( slapend of niet) en hoeft er maar 1 over mij te klimmen. Geen raam stoel voor mij dankjewel.

Waar ik niet over tevreden was, is dat ik zonder koffer aankwam. Die komt vandaag pas ( ga ik van uit). Dat is zo balen! Je bent moe, teleurgesteld, bezorgd. Weg vreugde gevoel. Het grond personeel bij aankomst Auckland was super en erg ondersteunend. De opmerking 'Oh uit Shanghai? Tja, niet de eerste keer' dat voelt niet goed. Ik moet ook nog terug. Gaat dat op de terugweg dan ook weer gebeuren?

Mijn vervelend gevoel werd al gauw weggpoetst met kinderarmen om m'n nek. Het was inmiddels half 10 savonds. Gelukkig is de voorjaarsvakantie begonnen.

Mijn dochter heeft gisteravond al mijn kleren gewassen en in de droger gedaan. Vandaag draag ik het weer. Als het goed is, en je vraagt het je toch af, komt vanavond de koffer. Anders is het winkelen geblazen.

De eerste dag is in volle gang. De eerste mand met strijkgoed heb ik al verwerkt. Nu even tijd voor mij - doe nou rustig aan mam! Werd gezegd. Heerlijk om m'n dochter even een handje te helpen.

Ach, die kinderarmpjes. Alle 6 al een uurtje om me heen gehad vanochtend. Wat een gekakel en gelach. Ik ben een gezegend mens.









1 comment:

  1. Wat fijn te lezen dat de reis goed verlopen is.Maar flink balen van die koffer๐Ÿ˜ˆ Hopelijk komt dat vandaag goed.Ga lekker genieten van je dochter schoonzoon en kleinkinderen. Dikke knuffel en kus ๐Ÿ˜ ๐Ÿ˜˜ Veronique

    ReplyDelete