Saturday 20 January 2018

Voorbereidingen treffen - Planning and organising


Scroll down for the English version

Nu het jaar 2018 is aangebroken komt de datum 4 april meer in zicht. De enthousiasme neemt ook toe, als dat mogelijk is. Ik ben bezig met de voorbereidingen. Mijn kleinzoon komt en ik heb een slaapplek nodig. Dat wordt mijn kamer/kantoorruimte. Het bed is een slaapbank. tJa, oma heeft haar dijkhuis verruild voor een appartement. Er is genoeg ruimte maar anders dan voorheen. Geen bovenverdieping maar alles nu gelijkvloers. Maar dat zal de pret niet drukken.

Ik heb een kaart van Nederland in de envelop klaar liggen om op de post te doen. Die kan aan de muur thuis zodat zijn ouders zijn beweging kunnen volgen. Schiphol, Dordrecht, Fryslân, Zeeland. Nou ja, kris kras door het land. Ik zal een verslag maken van onze avonturen op deze blog en het later afdrukken voor hem in boek vorm. Zo heeft hij iets om later op terug te kijken en lezen. Uiteraard word er een fotoalbum in elkaar geknutseld. Dat staat boven kijf.

Mijn kamer/ kantoor is momenteel een rommelhok. Toen wij hier kwamen wonen 3 jaar geleden stond ik op punt om naar Nieuw Zeeland en Australië te gaan op oma bezoek voor 6 weken. Dit was al gepland en geboekt voordat we het appartement kochten. Zo gek kan een mensenleven lopen. De spullen die hier gehuisvest moesten worden hadden op korte termijn een plekje nodig. En zo geschiedde. Nu ik er een jaar of 3 gebruik van maak weet ik, dit is niet zoals het had moeten zijn. Door niemand zijn kortzichtigheid of 'schuld' zo je wilt, maar gewoon omdat het snel moest. De situatie van de vorige woonsituatie is anders nu. Dus ook de aangepaste inrichting.

Ik ben druk bezig. Ik maak tekeningen, lijstjes en rommel. Veel rommel. Dit moet links, dat moet rechts, dat moet weg en dat moet anders. Ik, nee wij, komen er wel uit. Gelukkig denkt mijn man mee. Hij was niet te beroerd om op stel en sprong mijn bureau aan te passen. Dat ging zo snel. Nu de rest nog. Ik weet ongeveer hoe het eruit moet komen te zien. De uitvoering, dat is even aanpakken en aanpoten. April staat zo voor de deur. Ooooooh wat heeft deze oma zin in dit bezoek. Hoewel er een ietsje pietsje 'haast' bij is betrokken. Nu gaan we het wel goed doen - voor allen naar tevredenheid. Anders hoeft het niet.


English version

Here we are, 2018. I recall 2000 vividly. Not because the numbers game but because my grandson was born. A millennium child if you will. And now that child, now a young adult, is coming to visit me, his oma. A dream coming to fruition. Both he and I always wanted this to happen- and now the date of his arrival is becoming more and more in focus. It is high time I made sure everything is suitably prepared and ready to receive this more than welcome guest. As welcome as he was at birth, so welcome is he here now, at the appointed time.

Three years ago we moved into an apartment. No longer a three leven 'dijkhuis'. We still have oodles of room but different. HIs bedroom for the 8 weeks of his stay, apart from the days/nights away, will be in my 'office', a room adjacent to the lounge. His bed a sleeper couch. He'll have privacy of sorts, not like at home in his own room, but none the less I know he'll be comfortable. His days filled with discovering the world around him - beyond that world online. He can now see for himself instead of seeing how the world looks on screen. I am so looking forward to being instrumental in helping him discover life in the Northern hemisphere.

I've acquired a map of Nederland for his parents to track his movements. I'll be posting messages and experiences here on my blog and after his journey I'll have the memories printed n book form. This accompanied by an album will help him relive all that passed the review during his 8 week stay. Slowly my now messed up room is taking shape needing to be ready for his arrival. I am aiming for a permanent, how I want it, interior meeting my needs and those of any guests we may welcome here in the future. The room must be dual purpose.

It will be fine. I keep telling myself, just be thorough, don't rush and think things through. Not only do I look forward to a well designed room- but most importantly to those who are going to be using this room now and in the future. Boy oh boy, is this oma experiencing plenty of ' happy anticipation' emotions. Roll on 4th April.

No comments:

Post a Comment