Thursday 28 January 2016

Terug naar de schoolbanken

De zomer schoolvakanties Down Under zitten er over het algemeen op.

Mijn kleinkinderen hebben hun schooltassen weer voor de dag gehaald.

Vandaag voor een paar hun eerste dag op een nieuwe school.

Voor een het laatste jaar ( Year 11) op zijn plekje waar hij al jaren een wereldje heeft opgebouwd.

Voor een het begin van een nieuw avontuur. Van kleinschalig naar iets strakker en meer volwassen.

En de kleintjes, ach die heroveren hun plekjes en vernieuwen vriendschappen die versloft zijn gedurende de zomerweken. Dat kan geen kwaad - die afstand eventjes. Niet alleen fris na de weken zonder routine maar ook met frisse ogen naar elkaar kijken.

Voor mij geen oppas klussen of dagen. Zonder mij redden zij het ook wel. Toch vind ik het soms moeilijk. Wat wel mooi is, is dat ik de kleuters kan volgen in hun ontwikkeling. Via Storypark. Geweldig dat dit mogelijk is. Het eerste verhaaltje verscheen al vannacht terwijl ik sliep.

Nu maar de berichten afwachten - hoe hebben ze hun eerste dag beleefd? Willen ze morgen weer met dezelfde enthousiasme?
Oh, wat komen de herinneringen weer naar boven. Ikzelf ook als kind, moeder, juf en nu oma. Van alle kanten kan ik deze periode beschrijven en herbeleven.

Oma ver weg kijkt nu al uit naar de nieuwe tekeningen die aan de muur kunnen.

No comments:

Post a Comment