Friday 11 March 2016

Onderste boven

Wat een prachtig weer vandaag. Het begon al met een ronde roodgloeiende vuurbal van een zon, die boven de boomtoppen verscheen.

Ik greep naar mijn telefoon ( daar kan je tegenwoordig ook mooie foto's mee maken). Ik wist dat ik weinig tijd had - want rood word snel geel - en daarna melk wit.

Het voorjaar is echt dichtbij. De kille ochtenden met wit bevroren gras worden minder.

Vanochtend werd ik niet alleen blij van de zon die in opkomst was - maar ook een emailtje die te wachten stond bij waken. De Kindergarten waar een van mijn kleinkinderen een aantal dagen per week doorbrengt maakt gebruik van Storypark. Een Internet 'schoolplein' zeg maar, waar informatie over het leer- en groeiproces van de leerlingen op komt te staan- en waar ouders (en in ons geval de grootouders) de ontwikkeling van hun kind(eren) volgen kunnen.

Al snel heb ik de site bezocht en keek ik naar het geplaatste bericht: Het ging over zaadjes en een project voor groente en herfst plantjes.

Ik heb de mogelijkheid om hierop te reageren - en heb dat ook gedaan.

Down Under is de herfst op komst. Hier in het kille noorden ( Europa) is het voorjaar voorzichtig aan aan het doorbreken.

Mijn kleinste kleinkinderen vinden het allemaal wel 'gek' dat oma in dikke truien te zien is terwijl zij in hun badpakjes rond huppelen. Nu gaan we de andere kant op. "Upside Down oma" zeggen ze wel eens met een lach!

Oma kijkt uit naar haar aardbeiplantjes en lekker luieren op het balkon in de zon.

Zo ver weg als wij van elkaar verwijderd zijn - zo dichtbij komen wij bij-elkaar met hulp van de moderne wereld. Wat geweldig allemaal.

Daar wordt een 'Omaverweg' helemaal BLIJ van!

No comments:

Post a Comment